3 weken Thailand

28 april 2017 - Pak Beng, Laos

Alweer 3 weken ben ik van huis. De laatste keer dat ik iets geschreven heb zat ik in de nachttrein naar chiang mai. Ondertussen heb ik de plaatsen chiang mai, pai en chiang rai gezien.

In chiang mai ben ik 3 nachten geweest. Ik sliep in het doi doo dao hostel waar bijna alleen maar Nederlanders zaten. Al snel ontmoette ik hier een Nederlands meisje (sannan) waarmee ik in chiang mai heb opgetrokken. Ook ontmoette ik 3 Nederlandse jongens (Lennart, Jelle en wanja (Wij noemen hem wj)) En een Engelse jongen (Richard). In chiang mai ben ik naar een olifanten sanctury geweest met Lennart en jelle. Ook ben ik met hen en met een aantal anderen van het hostel op stap geweest in chiang mai. Lennart, Jelle en Richard gingen 1 Dag eerder naar pai dan ik en ik had met ze afgesproken dat we in Pai zouden meeten. Toen ik naar pai ging, had wj heel toevallig de zelfde bus als ik. De busreis was echt pittig. We reden midden door de bergen met overal haarspeldbochten. Achter mij zat een meisje dat heeft moeten kotsen.

Pai is echt een heel klein toeristisch dorpje. Er zijn heel veel hippies en je ziet nauwelijks locals. Met zijn vijven zaten we in hetzelfde hostel in Pai. De andere vier hadden scooters gehuurd en ik mocht bij hen achterop. Zo zijn we naar hotsprings gereden. Die ook echt enorm warm waren. We zijn naar een cave gereden. Wat echt een pokkenend rijden is maar het sowieso wel waard is. En we zijn naar de Pai canyon gegaan. Uiteindelijk heb ik ongeveer 5 dagen doorgebracht in pai waarvan ik iedere avond op stap ben geweest.

Na pai zijn we met zijn vieren (Richard moest na pai al naar huis) naar chiang rai gegaan met de bus. De busreis duurde in totaal 6 uur. Chiang rai is bijna niet toeristisch. In chiang rai zijn we naar de white temple geweest, hebben we een night market bezocht en zijn we naar een kattencafe geweest. Na 2 nachten doorgebracht te hebben in chiang rai besloten we om met zijn vieren een jungle trekking te doen. Dit zou een trekking zijn van 2 dagen en het was echt heel pittig. In 35 graden moest je berg op berg af midden in de jungle. Ik heb een bloedzuiger op aan mijn enkel gehad, we zijn aangevallen door muggen en hebben in totaal zo'n 8 uur gelopen in 2 dagen. Maar het was het waard! Onze guide was echt geweldig. We sliepen in een piepklein dorpje midden in de jungle waar we in het huis van de locals sliepen en heerlijk eten kregen. Ik denk dat ik in mijn hele leven nog nooit zo gezweet heb en nog nooit zoveel in de bergen heb gelopen.

Na chiang rai zou ik naar het zuiden van Thailand gaan en afscheid nemen van Lennart, Jelle en wj. Echter heb ik op het allerlaatste moment besloten om met hen naar Laos te reizen. Dus daar zit ik nu, op een slowboat in Laos. De bootreis duurt in totaal 2 dagen. We komen uiteindelijk aan in luang prabang. Ik zal ongeveer 1 tot 2 weken in Laos blijven en daarna ga ik ècht afscheid nemen van Lennart, jelle en wj en ga ik weer in mijn eentje verder naar het zuiden van Thailand.

1. Maria Thissen:
    28 april 2017
    Wat geweldig dat je zoveel mee maakt.Gaat wel snel de tijd. Fijn ook dat je wat jongeren ontmoet waar je mee op trekt. Nog veel plezier.
  2. Roderik:
    29 april 2017
    Hey Iris,
    Heerlijk om jouw avonturen te lezen. Het lijkt alsof je de boeddhistische relaxed-heid al helemaal te pakken hebt. Alles komt goed en in de tussentijd hartstikke gezellig met reisgenootjes. Ben je nog niet tempel-moe? ;-) Voor mij is het ook een beetje herbeleven van mijn reis. Ik weet al wat voor mooie dingen je gaat zien in Luang Prabang (hihihi). Geniet er van! met volle teugen. Groeten uit een (nog steeds) best koud Nederland.
  3. Anne Faber:
    15 mei 2017
    Hallo Iris, fijn dat het goed met je gaat en je volop geniet. Ik vond Laos prachtig, nog zo ongerept. Maar ik heb maar een klein stukje gezien. Veel plezier nog. Vanuit Japan, groet van Anne Faber