Thaise eilanden

20 mei 2017 - Koh Phi Phi, Thailand

Nog minder dan 2 weken en dan ga ik alweer naar huis. Op dit moment zit ik op het eiland koh phi phi. Anderhalve week geleden, Op koh tao heb ik mijn open water duikbrevet gehaald! Ik kan nu dus overal ter wereld met een buddy tot 20 meter diep duiken.
Koh tao is een klein eiland aan de oostkust van Thailand dat helemaal in het teken staat van duiken. Ik heb hier dan ook 5 nachten gezeten waarvan ik 3 dagen achter elkaar gedoken heb. Het duiken Was echt super gaaf! Ik zat op het eiland terwijl de full moon party was op het eiland koh phangan, dus het was erg rustig. Gelukkig waren er wel genoeg mensen om 's avonds mee te eten en een drankje te doen. Maar omdat het zo rustig was, had ik mijn duik instructeur voor mij Alleen. Wat echt heel erg fijn was. Na drie dagen gedoken te hebben moest ik een examen maken, dat ik gelukkig in een keer gehaald heb. Na koh tao ben ik naar de westkust van Thailand gegaan, naar ao nang in krabi. Na een nacht in ao nang ontmoette ik Rebecca, die ik ook al op koh tao had ontmoet. Met haar en met wiebe en davey (die ik de dag ervoor had ontmoet) hebben we meegedaan aan de pupcrawl (soort kroegentocht) die werd georganiseerd door ons hostel. De eerste bar waar we heengingen bleek een stripclub te zijn. Het was een aparte ervaring om dit te zien, vooral om de ladyboys daar te zien, maar we hebben ons helemaal rot gelachen! De volgende dag heb ik alleen maar in mijn bed gelegen omdat ik vreselijk veel last had van een kater (zoals de helft van het hostel). Wel zijn we met een groepje 's avonds wat gaan drinken in een reggae bar. De dag daarna ben ik met Rebecca naar het strand geweest en hebben we een massage gehad. Ook die avond zijn we met zijn tweeën naar de reggae bar gegaan.

Rebecca ging de volgende dag met het vliegtuig naar chiang mai en ik met de bus naar koh lanta. Koh lanta was de eerste plek waar ik echt heb gemerkt dat het laagseizoen is. Er was heel veel gesloten en er waren maar heel weinig toeristen. Daarbij viel het weer ook nog eens erg tegen toen ik aankwam: alleen maar regen. Gelukkig zat ik wel in een leuk hostel waar ik gelijk een paar mensen ontmoette. Die avond zijn we met een groepje pizza gaan eten. De volgende dag was het gelukkig wel mooi weer. Ik ben toen met twee meiden naar een katten en honden rescue geweest. Zij zorgen ervoor dat veel katten en honden gesteriliseerd worden op het eiland zodat de populatie daalt. In de middag heb ik lekker aan het strand gelegen en in de zee gezwommen. 'S avonds werd er een heerlijke bbq georganiseerd door het hostel.

Vanochtend ben ik dus aangekomen op het eiland koh phi phi. Een heel klein, mooi maar erg toeristisch party eiland. Omdat het regenseizoen is, is het weer een beetje wisselend dus ik weet nog niet precies hoe lang ik hier ga blijven. Als het weer meezit blijf ik hier wat langer en anders ga ik over 2 dagen weer naar de oostkust van Thailand, naar koh samui.

1. Roderik:
    21 mei 2017
    Phi phi Don, Phi Phi Leh, helemaal okee. Heerlijk zo. Duikbrevetje erbij, lekker onder water (warm !!!! water) mooie, kleurrijke beestjes en koralen, geeft straks mooie verhalen. Het aftellen is begonnen en daarmee weet je ook wat je straks gaat missen als je weer dat vliegtuig in stapt. Geniet van de warmte, de relaxedheid, de vrijheid, de mensen en de natuur en droom alvast een klein beetje over de leuke dingen hier.
    Nog heel veel reisplezier.
    (sorry, van dat dichten, dat was eigenlijk niet de bedoeling) ;-)