Eerste drie dagen bangkok

10 april 2017 - Bangkok, Thailand

De eerste vier dagen zitten er alweer bijna op voor mij. Nadat ik afgelopen vrijdag het vliegtuig uitstapte heb ik eerst een Thais simkaartje gekocht zodat ik ook makkelijk op internet kan wanneer ik geen WiFi heb.

Om ongeveer half 5 kwam ik aan in the oasis hostel. Ik kreeg een kamer toegewezen van 3 stapelbedden. Nadat ik mijn spullen in de kamer had gelegd besloot ik om de omgeving te verkennen. Natuurlijk ben ik 2 keer verdwaald en was ik heel blij dat ik gewoon google Maps kon openen. Terug in het hostel voelde ik me alleen, er waren geen mensen en ik zou in mijn eentje moeten eten. Nadat ik had gegeten kwam ik gelukkig aan de praat met 2 Nederlandse meisjes en een Ierse jongen. We besloten om nog een drankje te gaan drinken op de khao san road. Dé straat van bangkok. Het was erg apart, overal zag je kraampjes waar ze eten verkochten en de meesten stonken heel erg. De biertjes in Thailand zijn erg goedkoop! Die avond hebben we voor een 0,6 liter flesje 120 bath betaald (=3,27 euro) en dat was nog duur. Vaak kun je ze voor 80 bath halen (=2,18).

Waar ik niet helemaal over na had gedacht is dat ik natuurlijk een jetlag zou hebben. Dus toen ik rond 12 uur probeerde te slapen, lukte dit niet... Ik zou de volgende dag om half 6 alweer op moeten omdat ik een fiets tour bij co van Kessel had geboekt om 7 uur. Helaas is die tour die dag niet doorgegaan omdat ik ziek was geworden. De mensen bij de tour waren gelukkig heel erg aardig en zeiden dat ik de tour kon verplaatsen naar de volgende ochtend. Dus ik ging weer naar het hostel om daar weer lekker in bed te kruipen. Waarschijnlijk ben ik ziek geworden van de spanning en de warmte die ik niet gewend ben. Want god wat is het warm. Dit keer had ik geen normale taxi genomen maar een watertaxi, waar ik maar 41eurocent voor heb betaald

Nadat ik geslapen had voelde ik me weer beter en ging ik met een van de meisjes die ik de vorige dag had ontmoet maar de grootste shoppingmall van bangkok. De shoppingmall is 7 verdiepingen hoog en enorm breed. Ook leken sommige verdiepingen meer op een markt dan op echte winkels, want een h&m zara of andere Europese winkels hadden ze niet. We zijn terug gegaan met een tuktuk en dat was een hele ervaring! Hij reed super snel tussen alle auto's door en wanneer hij een bocht maakte had je echt het gevoel dat je om zou vallen.

De volgende dag kon ik gelukkig wel mee met De tour. Het was echt een geweldige tour! Je reed door super smalle straatjes en weggetjes en ook zag je een heel andere kant van bangkok. Niet het hectische chaotische en drukke, maar ook rustige wijken. Het was een fietstocht van 5 uur en hierbij ging je ook op een longtailboot. Uiteindelijk hebben we een heerlijke vroege lunch gehad.
Toen ik terug kwam van de tour ben ik met het meisje dat ik de eerste dag had ontmoet naar een aantal tourist offices geweest om een bus te boeken voor de volgende dag naar kanchanaburi. Het meisje dat ik had ontmoet zou de volgende dag naar ayutthaya gaan, waar ik na kanchanaburi van plan ben om naar toe te gaan.

De volgende dag had ik een minivan om 7 uur. De reis duurde 2 uur. Kanchanaburi is echt heel anders dan bangkok. Het is er veel minder toeristisch en ook veel minder druk. Ik heb de hele dag een beetje (hartstikke bezweet) rondgelopen in het stadje. Uiteindelijk heb ik een Canadese vrouw ontmoet terwijl ik ergens wat aan het eten was. Dit was erg fijn want ik was al de hele dag alleen en had wel behoefte aan een praatje. Het hostel waar ik nu zit is erg rustig (te rustig). Het is erg mooi want ik slaap boven het water maar ik kan hier geen mensen ontmoeten. Gelukkig slaap ik hier maar 1 nachtje en ga ik morgen naar een drukker hostel ergens anders in kanchanaburi.

Dit verhaal is eigenlijk veel langer dan ik verwacht had en dan heb ik bij lange na nog niet alles verteld... En dit waren pas de eerste 4 daagjes.
Ik heb ook een aantal foto's toegevoegd die kun je vinden bij foto's

1. Tia:
    10 april 2017
    Wauw Iris! Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ik ben benieuwd naar de rest van je avontuur!
    Dikke kus
  2. Michiel:
    12 april 2017
    Fijn dat je goed bent aangekomen. Geniet er van. Groetjes Michiel
  3. Ronald en jeannette kleine:
    14 april 2017
    Wij wachten met spanning op nieuws groetjes opa en oma
  4. Ronald en jeannette kleine:
    14 april 2017
    Mooi verhaal
  5. Chayenne wagener:
    Veel plezier iris
  6. Ans:
    15 april 2017
    Wat fijn dat het goed met je gaat. Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Ben benieuwd waar je nu bent.
    Dikke
  7. Maria Thissen:
    15 april 2017
    Wat fantastisch zo'n reis. Geniet ervan. Hoop meer te horen.